Det kan finnas flera anledningar till varför ditt köp inte registreras omedelbart. Vanligen registreras köpet inom någon timme men i ovanliga fall kan det ta upp till 48 timmar innan det syns under Sparhändelser i appen. Detta beror på vilken butik du handlat hos.

Vänligen notera att beräkningen av den procentuella återbäringen baseras i flesta fall på ordervärdet exklusive moms, frakt och övriga tillkommande avgifter.

Om fördröjningen skulle vara längre än 48 tim, så får du rapportera ditt köp så ber vi butiken i fråga undersöka vad som kan ha gått fel.

För att vi ska kunna undersöka ett köp får orderdatumet inte vara äldre än 60 dagar.

Några anledningar till varför ett köp inte har registrerats:

  • Du har använt en rabattkod som inte kommer från Nowo.
  • Du har gjort köpet som förmånsmedlem hos butiken och kan därför inte få cashback på köpet.
  • Du har inte gått direkt från Nowo till butiken och gjort ditt köp. Om du går in på olika sidor eller mailutskick medan köpet pågår kan det innebära att spårningen störs.
  • Du har betalat enbart med ett presentkort.
  • Du har köpt en produkt som inte är återbäringsberättigad. Detta går att kontrollera i webbläsaren om du trycker på Nowo-loggan i webbläsaren och läser igenom kriterierna för återbäring.
  • Du har glömt att aktivera Nowoknappen och logga in med BankId innan du genomförde ditt köp.
  • Du har Adblock installerat på din dator som hindrar spårningen av ditt köp.
  • Din webbläsare tillåter inte användning av cookies. Detta går att ändra under Inställningar i din webbläsare.
  • Det blev något tillfälligt avbrott vid köptillfället eller att appen/hemsidan behövde laddas om.
  • Du har använt dig av någon annan cashback/poängtjänst vid köpet ex. Refunder.

Vänligen notera att utbetalning av återbäring för hotell och flygbiljetter sker efter att bokningen är betald och nyttjad.